Na środku przygotuj podajnik kulek (tak jak na zdjęciu) i wrzuć do środka wszystkie kulki. Kilka z nich od razu wypadnie na podajnik - to dobrze :) Te kulki, które wypadły tworzą Rząd Energii.

Karty rozdziel wg. ich rewersów (numery 0, I, II, III).

Następnie karty, które mają na rewersie I, II i III ułóż w odpowiednie stosy i wyłóż obok odpowiednią ilość kart każdego rodzaju:

I -> 4

II -> 3

III -> 2

Każdemu graczowi przekaż:

kartę z 0 na rewersie (to pierwsza machina)

panel sterowania

obręcz do magazynowania kulek

Gracze będą zdobywać kulki energii, za które będą kupować machiny (karty) aż do momentu jak któryś gracz wybuduje 16 machin (lub 4 machinę III rodzaju, więcej w sekcji "koniec gry").

Cel gry

Zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Punkty zwycięstwa zdobywa się za wybudowane machiny (karty, a na karcie punkty pokazane są w prawym górnym rogu) oraz z żetonów zwycięstwa (można je zdobyć w trakcie gry)

Rozgrywka

W swojej rundzie gracz może wykonać jedną z 4 akcji widocznych na swoim panelu sterowania.

W skrócie gracz może:

Oprócz tego na panelu sterowania po lewej stronie znajduje się sekcja Ulepszenia oraz Konwertery.

Ulepszenia pokazują:

Konwertery pozwalają na zmianę jednych kulek w inne lub ich mnożenie.

Głównym założeniem gry jest tworzenie i uruchamianie reakcji łańcuchowych (procesów).

Co to znaczy? Robiąc jedną z akcji będziemy również uruchamiać akcje z kart znajdujących się pod daną akcją. Zostanie to dokładniej wyjaśnione przy konkretnych akcjach.

Wybierzcie pierwszego gracza.

Teraz po kolei każdy gracz wybiera akcję, którą chce zrobić. W menu bocznym zostały opisane wszystkie czynności jakie należy wykonać po wybraniu konkretnej akcji.

Ta akcja pozwala Ci na zarezerwowanie sobie dowolnej karty leżącej na stole w celu późniejszego wybudowania.

  1. Wybierz jedną z odkrytych kart leżących na stole z rzędu I, II lub III
  2. Połóż tą kartę odkrytą ponad swoim panelem sterowania.
  1. Dobierz wierzchnią kartę ze stosu przy rzędzie, z którego zabrałeś kartę i połóż ją odkrytą.
  2. Wykonaj reakcje łańcuchowe (pomiń jeżeli nie masz żadnej machiny w sekcji Archiwizuj). Sprawdź jakie symbole są na machinach w sekcji buduj i wykonaj akcje które chcesz w dowolnej kolejności.

Jak zarchiwizujesz to możesz dobrać jedną z kulek dostępnych w rzędzie energii w podajniku

Jak zarchiwizujesz to dostajesz 1 punkt zwycięstwa

Jak zarchiwizujesz dobierz 3 losowe kulki z podajnika (wkładasz rękę do pojemnika i bierzesz kulki bez patrzenia co wybierasz)

Przykład

W tym przykładzie należy po wykonaniu akcji archiwizuj:

Ta akcja pozwala Ci na dobranie jednej z dostępnych kulek w podajniku.

  1. Weź jedną z 6 dostępnych kulek w podajniku i połóż w swojej obręczy do magazynowania.
  2. Nie możesz mieć więcej kulek niż jest to zaznaczone w twojej sekcji Ulepszenia

  1. Wykonaj reakcje łańcuchowe (pomiń jeżeli nie masz żadnej machiny w sekcji Pobierz). Sprawdź jakie symbole są na machinach w sekcji buduj i wykonaj wszystkie akcje.

Jak dobierzesz kulkę w kolorze pokazanym na obrazku (czerwoną, niebieską, czarną lub żółtą) to dobierz losową kulkę z podajnika

Jak dobierzesz kulkę w jednym z dwóch kolorów pokazanym na obrazku (czerwoną, niebieską, czarną lub żółtą) to dobierz losową kulkę z podajnika

Przykład

W tym przykładzie jeżeli dobrałeś żółtą lub czarną kulkę to dobierz jeszcze jedną losowa z podajnika (wkładasz rękę do podajnika i losujesz kulkę bez patrzenia)

Ta akcja pozwala Ci na zbudowanie jednej z machin (karty) wyłożonej na stole przy taliach lub z twojego archiwum (jeżeli zrobiłeś wcześniej akcję Archiwizuj).

Na dole karty, po lewej stronie masz zaznaczone ile kulek jakiego koloru musisz posiadać i wydać.

Po prawej stronie na górze masz zaznaczone ile punktów zwycięstwa otrzymasz za tą machinę na koniec gry.

  1. Weź jedną z dostępnych kart leżących na stole lub jedną z kart ze swojego archiwum
  2. Weź tyle kulek odpowiedniego koloru ze swojej obręczy magazynującej ile wynosi koszt machiny i wrzuć je do podajnika
  3. Możesz użyć konwerterów, żeby zmienić ilość i kolor swoich kulek (więcej w sekcji konwertery)
  4. Połóż machinę poniżej swojego panelu sterującego w kolumnie, która ma taki sam symbol jak machinę, którą wybudowałeś (po lewej na górze)


  1. Wykonaj reakcje łańcuchowe (pomiń jeżeli nie masz żadnej machiny w sekcji Buduj). Sprawdź jakie symbole są na machinach w sekcji buduj i wykonaj wszystkie akcje.

Jeżeli wybudowałeś machinę koloru pokazanym na rysunku (czarną, czerwoną, niebieską lub żółtą) to wykonaj akcję pobrania (czyli dobierz jedną z 6 dostępnych kulek) i reakcje które z tego wynikają

Jeżeli wybudowałeś machinę koloru pokazanym na rysunku (czarną, czerwoną, niebieską lub żółtą) to dostajesz 1 punkt zwycięstwa (żeton)

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. żółtym lub czerwonym) to wykonujesz akcję pobranie

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. czerwonym lub niebieskim) to dostajesz 1 punkt zwycięstwa (żeton)

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. czarnym lub czerwonym ) to wykonujesz akcję archiwizuj

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. niebieskim lub czarnym ) to wykonujesz akcję przeszukanie

Jeżeli wybudowałeś machinę, którą miałeś zarchiwizowaną (czyli ze swojego archiwum) to dostajesz dwa punkty zwycięstwa (żetony)

Jeżeli wybudowałeś machinę z drugiego poziomu (na awersie ma cyfrę II) to możesz dwukrotnie wykonujesz akcję pobranie

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. żółtym lub czerwonym) to możesz jeszcze wybudować jedną machinę z I poziomu (cyfra I na awersie) za darmo

Kiedy następnym razem będziesz budował machinę z drugiego poziomu płacisz jedną kulkę mniej

Jeżeli wybudowałeś machinę w jednym z kolorów pokazanych na rysunku (np. żółtym lub czarnym) to otrzymujesz 2 punkty zwycięstwa

Przykład reakcji łańcuchowej

W tym przykładzie gracz po wybudowaniu machiny wykonuje po kolei

Ta akcja pozwala Ci na dobranie i zarchiwizowanie lub wybudowanie machiny z talii (nie wyłożonej na stół).

  1. Wybierz talię, którą chcesz przeszukiwać (I, II lub III)
  2. Dobrze z wierzchu tyle kart ile wynosi Twój limit przeszukiwania w sekcji Ulepszenia
  3. Obejrzyj dobrane karty i zrób jedną z opcji:
  1. wybierz jedną z nich i wybuduj (akcja budowy), jeżeli Cię na nią stać
  2. wybierz jedną z nich i zarchiwizuj (akcja archiwizuj), jeżeli nie masz osiągniętego limitu zarchiwizowanych kart
  3. odłóż wszystkie karty na spód talii
  4. Jeżeli wybrałeś opcję budowa lub archiwizuj to resztę kart odłóż na spód talii
  5. Wykonaj akcję budowy lub archiwizuj z machiną którą wybrałeś
  6. Wykonaj reakcje łańcuchowe z akcji Buduj lub Archiwizuj (pomiń jeżeli nie masz żadnej machiny w sekcji akcji, którą wybrałeś). Sprawdź jakie symbole są na machinach w sekcji buduj i wykonaj wszystkie akcje.

Karty ulepszeń (znaczek + po prawej na górze) kładziemy pod ulepszeniami i one zwiększają:

Ulepszenia poszczególnych kart sumują się. W takim przykładzie jak poniżej:

Gracz może mieć maksymalnie:

Dodatkowe symbole na kartach ulepszeń

Przez resztę gry nie możesz wykonywać akcji Archiwizuj

Jeżeli budujesz machinę bezpośrednio z akcji Przeszukaj (czyli budujesz tą machinę, którą znalazłeś, dzięki tej akcji) to płacisz jedną kulkę mniej

Na koniec gry ta machina jest warta tyle punktów ile zostało Ci kulek energii w twoim magazynie energii (czyli w tej obręczy na kulki)

Na koniec gry ta machina jest warta tyle punktów ile masz zebranych punktów z żetonów (te żetony dostajesz w trakcie gry, np. dzięki reakcjom łańcuchowym)

Jeżeli budujesz machinę ze swojego archiwum to płacisz jedną kulkę mniej

Przez resztę gry nie możesz wykonywać akcji Przeszukiwania

Konwertery pozwalają na zmianę twoich kulek w inne lub ich mnożenie. Z każdej opcji jaką masz na karcie możesz skorzystać raz podczas swojej tury (tzn. jeżeli możesz zmienić jedną czarną kulkę w dwie czarne kulki to jak masz dwie czarne kulki to w sumie możesz mieć 3: jedną zmieniasz w dwie i dodajesz do jednej która została)

Użyj jednej czerwonej kulki jako dwóch czerwonych

Użyj jednej niebieskiej kulki jako dwóch niebieskich

Użyj jednej czarnej kulki jako dwóch czarnych

Użyj jednej żółtej kulki jako dwóch żółtych

Użyj jednej czerwonej kulki jako jednej dowolnej

Użyj jednej czarnej kulki jako jednej dowolnej

Użyj jednej niebieskiej kulki jako jednej dowolnej

Użyj jednej żółtej kulki jako jednej dowolnej

Użyj jednej czerwonej kulki jako jednej dowolnej. Możesz to wykorzystać na dwóch czerwonych kulkach.

Użyj jednej czarnej kulki jako jednej dowolnej. Możesz to wykorzystać na dwóch czarnych kulkach.

Użyj jednej żółtej kulki jako jednej dowolnej. Możesz to wykorzystać na dwóch żółtych kulkach.

Użyj jednej niebieskiej kulki jako jednej dowolnej. Możesz to wykorzystać na dwóch niebieskich kulkach.

Możesz użyć jednej dowolnej kulki jako kulki innego, dowolnego koloru

Użyj jednej niebieskiej kulki jako dwóch niebieskich lub użyj jednej żółtej kulki jako dwóch żółtych

Użyj jednej czarnej kulki jako dwóch czarnych lub użyj jednej czerwonej kulki jako dwóch czerwonych

Gra toczy się do momentu, kiedy któryś z graczy wybuduje swoją 4. Machinę Poziomu III

albo swoją 16. Machinę w ogóle (licząc łącznie z Machiną Startową). W takim wypadku rozgrywamy turę do końca i podliczamy punkty zwycięstwa.

Każdy gracz sumuje swoje Punkty Zwycięstwa ze zbudowanych Machin

oraz zdobytych żetonów PZ. Wygrywa gracz z największa liczbą Punktów Zwycięstwa.

W powyższym przykładzie gracz z machin zdobył w sumie 13 punktów zwycięstwa.

W przypadku remisu, wygrywa ten spośród remisujących graczy, który ma więcej

Machin w swoim Obszarze Aktywnych Machin. Jeśli wciąż jest remis, to wygrywa

ten z remisujących graczy, któremu zostało więcej Energii w jego Magazynie Energii.

Jeżeli i to nie rozstrzyga o zwycięstwie, to wygrywa ten z remisujących graczy, który

zgodnie z ruchem wskazówek zegara siedzi najdalej od Pierwszego Gracza

Kiedy wykonujesz jakąś akcję to jednocześnie uruchamiasz wszystkie machiny, które masz wybudowane pod daną akcją i w ten sposób wywołujesz reakcje łańcuchowe.

Przykład reakcji łańcuchowej:

  1. Gracz wykonuje akcję budowania i buduje czerwoną machinę
  2. Zbudował czerwoną machinę więc może wykonać akcję pobrania
  3. Wykonuje akcję pobrania i dobiera żółtą kulkę
  4. Dobrał żółtą kulkę więc dobiera jeszcze jedną losową z podajnika
  5. Gracz wybudował czerwoną machinę więc dobiera żeton 1 punktu zwycięstwa
  6. Zbudował czerwoną machinę więc może wykonać jeszcze raz akcję pobrania
  7. Wykonuje akcję pobrania i dobiera czarną kulkę
  8. Dobrał czarną kulkę więc dobiera jeszcze jedną losową z podajnika